fredag den 1. november 2013

Stoltheden vokser og vokser for tiden

Min søn gør så utroligt mange fremskridt i disse dage, og jeg bliver så rørt og stolt. For et par dage siden lyttede han til sangen " Hjulene på bussen " - han elsker den sang og har altid lyttet med begejstring, men den dag sang han for første gang med. Det var et stort øjeblik, da han jo ikke har meget sprog udover babysprog endnu. Derudover er han begyndt at sige Ja - og endda i de rette sammenhænge og alene hans stemme, får mit hjerte til at svulme af kærlighed.

Denne blog gør jeg mig mange tanker omkring. Ambivalensen har været stor og lurer lidt stadig. Er det i orden at dele vores liv, min søns udfordringer med fremmede? Jeg føler jo det kan hjælpe mig at få skrevet mine tanker ned, men også at det måske kan glæde andre..Det jeg manglede og savnede mest inden min søn blev udredt, var jo præcis at høre fra andre i samme båd..Min store søn og jeg talte om denne ambivalens den anden dag, og meget overraskende sagde han at han ikke havde noget imod at jeg fortalte om ham i bloggen - jeg havde tænkt jeg ville holde mine store børn ude af det her. Men på den anden side er de en meget stor del af Charlies liv, så det giver kun mening at skrive om dem her. 

Min store søn har en utrolig god kontakt med Charlie, og af denne årsag har jeg valgt at han skal være vores barnepasser en gang om ugen. De timer han passer Charlie skal bruges på hans tvillingesøster, ture ud som han skal skånes for, og som hun har glæde af at opleve kun med sin mor.
Charlie elsker sin storebror - en kærlighed så dyb at den rører mig i hjertet, når jeg ser dem sammen. Jeg ved hvorfor deres kærlighed er så stærk!!! Min store søn forstår Charlies verden, han ser ikke Charlie som værende forkert, handicappet eller syg. Han SER Charlie for alt han er og det ved jeg Charlie mærker. Og så deler de en lidenskab... - MUSIK. Nu hvor storebor er flyttet hjemmefra er det det første de gør sammen, når de ses...at lytte til musik. 

Jeg er så taknemmelig for vores familie på 5 - jeg er så stolt af mine børn, for deres syn på verden og mennesker, for deres lidenskab og engagement - og mest af alt er jeg bare så glad for at min lille solstråle har præcis de søskende. Søskende der vil kæmpe for ham og elsker ham ubetinget og giver ham rum til at være lige den han er. Du er så elsket, Charlie. 


God weekend til alle

Vi skal en tur ud i naturen med min netværksgruppe, glæder jeg mig meget til. Værdien af at de forstår autisme - og de udfordringer det fører med sig, er uvurderlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar